Wat zet je eerst op een uitnodiging? Waar, wanneer, uur?

Ik heb enkele puntjes in mijn uitnodiging, namelijk 1.=waar, 2.=wanneer, 3=het uur dat het doorgaat

Wat is de juiste schikking? Het belangrijkste lijkt mij de datum, moet ik die dus eerst plaatsen? Dus EERST wanneer of eerst waar het doorgaat?

1. Wanneer
2. Uur?
3. Plaats?

of andere volgorde? Ik heb nu: 1. Plaats, 2. Wanneer, 3. uur, maar beter EERST wanneer ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
5.4K

Het beste antwoord

Het leest prettiger als je eerst de dag, dan datum dan tijdstip dan plaats aangeeft. B.v.:

Maandag 7 april van 10.00 tot 22.00 uur in cafe de xxxx te Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

1,3,2 doe ik altijd bijv:

je bent uitgenodigd we gaan naar...... (of ik woon op...) om 7uur op 5april bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo
Zou je misschien op mijn feestje willen komen?? Ik geef mijn feestje op zaterdag 12 februari, je kunt om 19:00 komen bij de bioscoop in (naam van een stad).
Tot dan !!

kijk, da's een krachtige uitnodiging volgens mij ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus:

1. Wanneer
2. Uur
3. Waar
4. Voorwaarden (verkleed)feest (bijv. kleding etc.)
5. Telefoonnummer voor als degene niet kan.

Die laatste 2 zijn ook wel een beetje van toepassing, of niet soms? ;)

Enneh, succes met je uitnodiging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het er een beetje vanaf hangen hoe serieus het is. Ik bedoel, moet je de halve universiteit uitnodigen voor je promotiepraatje moet je zeker voldoen aan de tips die je al hebt.

Geef je een knalfeest voor vrienden zou ik zelf zeggen maak het gewoon een beetje grappig. Met wat plaatjes erbij, of sommige teksten scheef. En dan is het JUIST wel ludiek om iets bovenaan te zetten zodanig dat iedereen zoiets heeft van: hé wat gaat hier gebeuren.

dus dan zou je juist iets kunnen doen al":

ja ja op 10 februari gaat het echt gebeuren!!!!

waar: op de markt

wat dan: nou het feestje van ......

o ja, bijna vergeten: je wordt verwacht om ... uur

PS denk er even over na of je wilt weten hoeveel mensen ongeveer komen. Als dat zo is moet je vragen of ze even bellen/mailen als ze komen. Soms zie je staat: graag doorgeven als je NIET komt. Dat vinden veel mensen HEEL irritant. Dus zo zou ik het niet formuleren
amigo
13 jaar geleden
Donderdag 27-01-2011 om 14:00 uur en dan de locatie